Audi A4 Klub Polska
24 Lipiec 2014, 06:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: NOWA WERSJA FORUM ZNAJDUJE SIĘ POD ADRESEM a4-klub.pl/forum.php ZAPRASZAMY SERDECZNIE
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10 Next Last 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [B6 AWX] Dziwne buczenie  (Przeczytany 20160 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ZeeBeeAutor wątku

Author Quote

« : 01 Luty 2008, 13:47 »

Witam wszystkich,

od 3 tygodni moja "niunia" zaczęła buczeć  wallbash, bardzo słyszalne jest to przy prędkości 80 Km/h. Powiedzcie co może być przyczyną takiego zachowania. Nie jest to wina plecionki ani układu wydechowego bo te rzeczy były już dokładnie sprawdzane. Najdziwniejsze jest to, że buczenie słychać z prawej strony w okolicach filtra powietrza. Może trzeba przeprowadzić jakąś regulacje. Wcześniej nie miałem takich objawów, słyszałem jedynie pracującą turbinę. Kolega powiedział mi, że trzeba sprawdzić połączenie intercoolera z rurami odprowadzającymi powietrze bo tam ponoć czasami to połączenie lubi pękać. Sprawdzał to mechanik i stwierdził, że od strony intercoolera wszystko jest ok (strona lewa) natomiast powiedział, że faktycznie buczenie słychać z prawej strony gdzie rurą powietrze doprowadzane jest do filtra powietrza.
Proszę pomóżcie mi  angry bo nie wiem co mam robić a powiem szczerze jest to denerwujące. Wstyd żeby w takim aucie tak buczało  disgust 

Pozdrawiam all
ZeeBee
Dopisany: 29 Styczeń 2008, 14:22
Byłem dzisiaj w ASO i wykluczyli usterkę zaworu sterowania powietrzem doprowadzanego do turbiny. Najlepsze jest to słuchajcie: powiedzieli mi w ASO, że jeśli chce to mogą poszukać co jest przyczyną buczenia, najprawdopodobniej pobiera "lewe powietrze" czyli jest gdzieś nieszczelność układu doprowadzającego powietrze. Najprawdopodobniej problem tkwi w układzie pod filtrem powietrza. Oszacowali mi koszt  znalezienia przyczyny UWAGA!!! 600 zl moje zdumienie jakie mi towarzyszyło przerodziło się w szyderczy śmiech. Zabijając ich śmiechem wróciłem do domu z postanowieniem, że koła mojej "niuni" na podnośniku ASO nie spoczną.  cheesy  Ciekaw jestem ile wyniósłby koszt całej naprawy: znalezienie usterki+część+robocizna. mysli. A tak w ogóle koszt jednej roboczo-godziny w ASO wynosi 180 zł. Nic, chyba będę musiał sam sobie poradzić z tym problemem. Sprawdzę jeszcze jedną rzecz bo przyznam się, że miałem malowany prawy błotnik i może lakierni coś zrobił bo chyba ściągał błotnik do malowania.

Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc

Pozdrawiam
ZeeBee   
« Ostatnia zmiana: 10 Kwiecień 2008, 15:57 wysłane przez lukaszr » Zapisane
Aydaho
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 37
Poland Poland
Miejsce pobytu: W-wa
Województwo: mazowieckie
Imię: Adam
Model: A4 B6
Silnik: AWX 1.9 131PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Avant
Rocznik: 2003
Spalanie:
6,8 miasto 5,1 trasa - Shell Ruzlez
Wiadomości: 1365


Yebać quattro - mam Ratrak !


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #1 : 01 Luty 2008, 14:00 »

u mnie coś rezonuje ale tylko na biegu jałowym i to pewnie zawieszki wydechu.

a możesz dokładniej opisać to buczenie ? ew. kiedy występuje np. przy wkręcaniu na obroty czy może w drugą stronę ?

to co możesz sam zrobić to otwórz maske padz kogoś w srodku i niech trochę pogazuje - jeżeli będzie dziura to może uda Ci się usłyszeć gdzie ma pożyczkę "lewego" powietrza  mysli
Zapisane

Muss Rauch TDI
PENTHOUSE TEAM
Nie masz uprawnień do oglądania obrazków.
Proszę zarejestruj się lub zaloguj
ZeeBeeAutor wątku

Author Quote

« Odpowiedz #2 : 01 Luty 2008, 14:18 »

u mnie coś rezonuje ale tylko na biegu jałowym i to pewnie zawieszki wydechu.

a możesz dokładniej opisać to buczenie ? ew. kiedy występuje np. przy wkręcaniu na obroty czy może w drugą stronę ?

to co możesz sam zrobić to otwórz maske padz kogoś w srodku i niech trochę pogazuje - jeżeli będzie dziura to może uda Ci się usłyszeć gdzie ma pożyczkę "lewego" powietrza  mysli

to jest taki basowy dźwięk, występuje w każdym momencie ale najbardziej słyszalny jest przy prędkościach: 50km/h , 80 km/g, 110 km/h.  Występuje przy wkręcaniu na obroty i w drugą strone. Już siedziałem w samochodzie i "gazowałem", każdy kto słuchał tego dźwięku na zew. stwierdza, że faktycznie słychać i na tym diagnoza się kończy. Jeśli lekko wcisnę palcem zawór sterowania powietrzem to buczenie ustępuje. Zawór był sprawdzany w ASO i jest dobry więc nie szukam przyczyny w złym zaworze. Szkoda, że większość obecnych mechaników podejmuje się tylko napraw związanych z wymianą zużytej części na nową a gdy pojawia się inny problem nad którym trzeba troszeczkę posiedzieć i pogłówkować to umywają ręce  disgust.

Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc  thumbup1
« Ostatnia zmiana: 01 Luty 2008, 14:20 wysłane przez ZeeBee » Zapisane
Maniek_
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Poland Poland
Miejsce pobytu: lubelskie
Model: A4 B5
Silnik: AFN 1.9 110PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 1999
Wiadomości: 17


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #3 : 07 Marzec 2008, 22:35 »

Witam
No i u mnie w AFN'ie też jest to buczenie tylko nie miałem kiedy dokładnie zdiagnozować skąd pochodzi, ale dzisiaj posadziłem moją kobietę za kółko otworzyłem maskę i ona wkręcała silnik na obroty kiedy najbardziej buczy... Okazało się, że buczy tak jak u kolegi z okolic filtra powietrza. Po zdjęciu tych łączników którymi jest doporowadzane powietrze do filtra i zatkaniu ręką dopływu powietrza do obudowy filtra buczenie cichnie. Wskazywało by to na jakieś lewe powietrze tylko gdzie ono się dostaje. Może obudowa jest pęknięta od spodu? Jutro będę szukał winowajcy... Jak ktoś miał podobny przypadek i udało mu się to rozwiązać proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Zapisane
krzysiek23
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 29
Norway Norway
Miejsce pobytu: rokosowo k.swidwina-norwegia(oslo)
Województwo: zach-pomorskie
Model: A4 B5
Silnik: AFN 1.9 110PS
Skrzynia: Manualna
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Avant
Rocznik: 1998
Wiadomości: 845


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #4 : 07 Marzec 2008, 23:14 »

wyciagnijcie filtr wraz z obudowa to kilka minut,i obejzyjcie dokladnie wraz z samym filtrem czy niema w nim dziury
Zapisane

Nie masz uprawnień do oglądania linków.
Zarejestruj sie lub zaloguj
Nie masz uprawnień do oglądania obrazków.
Proszę zarejestruj się lub zaloguj
Nie masz uprawnień do oglądania linków.
Zarejestruj sie lub zaloguj
Nie masz uprawnień do oglądania obrazków.
Proszę zarejestruj się lub zaloguj
Nie masz uprawnień do oglądania linków.
Zarejestruj sie lub zaloguj
Nie masz uprawnień do oglądania obrazków.
Proszę zarejestruj się lub zaloguj
Maniek_
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Poland Poland
Miejsce pobytu: lubelskie
Model: A4 B5
Silnik: AFN 1.9 110PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 1999
Wiadomości: 17


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #5 : 08 Marzec 2008, 21:45 »

Niestety nie jest to wina obudowy filtra sad sprawdzałem ją i jest cała, po wyjęciu filtra i odpaleniu auta przy otwartej obudowie filtra powietrza to buczenie wychodzi jeszcze bardziej z głębi. Byłem pod autem i jak ruszałem wydechem to albo się nasilało albo słabło... może jest kat zapchany i te spaliny gdzieś tam się blokują i dlatego buczy? A może jest to wina plecionki? co prawda byłem u dwóch magików to mi jeden powiedział, że to dwumas bo miał taki jeden przypadek w 2,5 TDI i pewnie teraz wszystko co jest związane z buczeniem to u niego padnięty jest dwumas, a drugi powiedział, że to jest normalne w dieslu i ewentualnie mam czekać aż się coś rozleci to będzie wiadomo co naprawiać :/
Zapisane
DERIC
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 40
Miejsce pobytu: Poznań
Model: A4 B7
Silnik: BKE 1.9 115PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Avant
Rocznik: 2005
Spalanie:
spalam... się smiley
Wiadomości: 4


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #6 : 17 Marzec 2008, 19:22 »

Własnie dziś zdiagnozowałem to samo. Pojechałem sprawdzić wydech, a panowie od razu spostrzegli że buczenie jest z okolic filtra powietrza. Jak tylko dopadnę parę wolnych chwil, rozbiorę filtr i zobaczę. Autko było uderzone właśnie z tej strony, więc sprawa prawdopopodobna...
Zapisane
kry2503
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Poland Poland
Miejsce pobytu: Kielce
Województwo: świętokrzyskie
Imię: Krzysiek
Model: A4 B6
Silnik: AWX 1.9 131PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 2002
Spalanie:
jakieś tam jest
Wiadomości: 135


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #7 : 10 Kwiecień 2008, 15:46 »

Witam, adaho u mnie tak jak u ciebie na biegu jałowym słychać taki metaliczny rezonans, jak tylko przygazuję to ok, jak sie schyliłem to chyba dochodzi ze środkowego tłumika  i strasznie drży u mnie cała rura z tłumikiem. Co można na to poradzić, co to jest ta plecionka, pewnie coś w katalizatorze, a może to jakieś gumowe zaczepy się posypały?
Zapisane
Aydaho
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 37
Poland Poland
Miejsce pobytu: W-wa
Województwo: mazowieckie
Imię: Adam
Model: A4 B6
Silnik: AWX 1.9 131PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Avant
Rocznik: 2003
Spalanie:
6,8 miasto 5,1 trasa - Shell Ruzlez
Wiadomości: 1365


Yebać quattro - mam Ratrak !


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #8 : 10 Kwiecień 2008, 16:37 »

Witam, adaho u mnie tak jak u ciebie na biegu jałowym słychać taki metaliczny rezonans, jak tylko przygazuję to ok, jak sie schyliłem to chyba dochodzi ze środkowego tłumika  i strasznie drży u mnie cała rura z tłumikiem. Co można na to poradzić, co to jest ta plecionka, pewnie coś w katalizatorze, a może to jakieś gumowe zaczepy się posypały?

to pewnie plecionka - na szczęście to nic drogiego. podjedz do warsztatu niech obejrzą
Zapisane

Muss Rauch TDI
PENTHOUSE TEAM
Nie masz uprawnień do oglądania obrazków.
Proszę zarejestruj się lub zaloguj
kry2503
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Poland Poland
Miejsce pobytu: Kielce
Województwo: świętokrzyskie
Imię: Krzysiek
Model: A4 B6
Silnik: AWX 1.9 131PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 2002
Spalanie:
jakieś tam jest
Wiadomości: 135


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #9 : 11 Kwiecień 2008, 14:15 »

No i byłem dzisiaj na kanale, okazało się że to wina środkowej obejmy gumowej na rurce, jak pociągnąłem w dół rurę to cisza, na razie zrobiłem taką małą partyzantkę, wcisnąłem tam dodatkowy kawałek gumy i na razie cisza   cheesy
Zapisane
DERIC
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 40
Miejsce pobytu: Poznań
Model: A4 B7
Silnik: BKE 1.9 115PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Avant
Rocznik: 2005
Spalanie:
spalam... się smiley
Wiadomości: 4


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #10 : 25 Kwiecień 2008, 09:11 »

A ja też usunałem usterkę - okazało się że przy zakładaniu nowego prawego błotnika ktoś zapomniał o tłumiku zasysanego powietrza - jest ono zasysane nie tylko przewodem biegnącym od przodu grilla, ale także posiada dodatkowy dolot z nadkola - i ten otwór nie był odpowiednio tłumiony. Koszt odpowiedniego plastikowego elementu w salonie Audi - 100 zł. Cisza - bezcenna  cool
Zapisane
ZeeBeeAutor wątku

Author Quote

« Odpowiedz #11 : 01 Maj 2008, 00:16 »

A ja też usunałem usterkę - okazało się że przy zakładaniu nowego prawego błotnika ktoś zapomniał o tłumiku zasysanego powietrza - jest ono zasysane nie tylko przewodem biegnącym od przodu grilla, ale także posiada dodatkowy dolot z nadkola - i ten otwór nie był odpowiednio tłumiony. Koszt odpowiedniego plastikowego elementu w salonie Audi - 100 zł. Cisza - bezcenna  cool

Witaj DERIC czy możesz jaśniej opisać o jaki dolot z nadkola chodzi? W ogóle jeśli możesz to opisz jaśniej jak się do tego zabrać, co trzeba odkręcić, gdzie i takie tam

Pozdrawiam i dziękuję
ZeeBee
Zapisane
DERIC
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 40
Miejsce pobytu: Poznań
Model: A4 B7
Silnik: BKE 1.9 115PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Avant
Rocznik: 2005
Spalanie:
spalam... się smiley
Wiadomości: 4


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #12 : 03 Czerwiec 2008, 22:33 »

Jak napisałem, powietrze do filtra jest zasysane nie tylko przewodem biegnącym do przedniego pasa, ale także jakby tyłem, czyli z prawego nadkola auta. Ja miałem auto uderzone w prawy błotnik, i przy montażu nowego błotnika zapomniano o tłumiku powietrza zasysanego z nadkola. To plastikowy ślimak kosztujący w salonie koło 100 zł. Thats all...
Zapisane
ZeeBeeAutor wątku

Author Quote

« Odpowiedz #13 : 04 Czerwiec 2008, 10:13 »

Jak napisałem, powietrze do filtra jest zasysane nie tylko przewodem biegnącym do przedniego pasa, ale także jakby tyłem, czyli z prawego nadkola auta. Ja miałem auto uderzone w prawy błotnik, i przy montażu nowego błotnika zapomniano o tłumiku powietrza zasysanego z nadkola. To plastikowy ślimak kosztujący w salonie koło 100 zł. Thats all...

ok, thx all  kox
Zapisane
doktorJ
*
Offline Offline

Poland Poland
Miejsce pobytu: Kraków
Model: A4 B5
Silnik: AHU 1.9 90PS
Rodzaj napędu: FWD
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 1998
Wiadomości: 12


Author Quote


Ignoruj
« Odpowiedz #14 : 11 Czerwiec 2008, 00:19 »

witam!
Miałem podobny objaw - tzn, metaliczny dźwięk pochodzący z układu wydechowego. Okazało się, iż rozsypał się katalizator i część jego wpadła do rury wydechowej. Macherzy rozkręcili rurę, wytrzepali co trzeba i teraz cisza i komfort.
Pozdrawiam
doktorJ
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 10 Next Last 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC | Sitemap
Carbon template created by Malik & Lukaszr